Samen Buiten Zwemmen

Voor zwemmers die graag samen het open water willen ontdekken

Veilig, sportief en gezellig samen buiten zwemmen in de prachtige natuur. Onder begeleiding van een trainer met SUP, maak je samen met de groep een mooie route langs de eilanden in deze plas van Natuurmonumenten met helder water. Er worden een aantal oefeningetjes gegeven om je zwemtechniek te verbeteren, afhankelijk van de omstandigheden en de groep.

Zwemboeien zijn te leen en er is de mogelijkheid om waardevolle spullen achter te laten op de kant.

Ter afsluiting van de training is er hete thee om op te warmen en ervaringen te delen. Gezelligheid is een belangrijk aspect van onze zwemgroep.

We bieden trainingen aan op twee niveaus op een vast moment in de week:

• Advanced is bedoeld voor ervaren borstcrawl zwemmers
  • Intermediate is bedoeld voor zwemmers met schoolslag en startende borstcrawl

Dinsdag en Vrijdag om 9:00 op het Zuwe strandje.

Uhh.. is het water niet te koud??

Vanaf midden mei komt het water boven de 12 graden uit en is het prima te doen om een stuk te zwemmen! Al snel is het dan 15 graden en het werd zelfs 20 graden begin juni 2024.

De tijd dat we in het water liggen bouwt rustig op gedurende het jaar. Om onderkoeling te voorkomen wordt de zwemtijd ook aangepast naar de omstandigheden en je gaat leren zelf aan te voelen wat jij aan kan.

Een wetsuit maakt een enorm verschil dus die raden we zeker aan, zeker voor wie hier zorgen over heeft.

Tenslotte, we zwemmen met de Open Water Zwemschool het hele jaar door. Het is enorm verfrissend, we gebruiken ademhalingsoefeningen en het zwemmen in koud water is heel goed te trainen. Begin nu alvast thuis met het koud (af)douchen. Hoe kort we ook gaan, we zijn altijd gelukkig als we er uit komen. Dus als wij dat kunnen, kan jij dat ook. 💪🏊💪

Ga de challenge aan en pak alles mee van het Zomer Zwem Seizoen vanaf 18 mei 2024.

Benieuwd naar de watertemperatuur?

Vul hier je email adres is en ontvang onze analyse met data van de afgelopen twee jaar. We sturen je dan ook af en toe leuke updates over het zwemmen ter inspiratie (geen spam ;) ).