Algemene Voorwaarden

Open Water Zwemschool

Inschrijving en Betaling:

• Inschrijving voor de lessen van de Open Water Zwemschool is mogelijk via de website en de bijbehorende Open Zwem Trainin app of via een bericht op telefoon nummer 06-10140715.
  • Betaling dient voorafgaand aan de cursus te worden voldaan, tenzij anders overeengekomen.
  • Bij later instromen wordt het cursus geld in mindering gebracht evenredig aan het aantal te volgen lessen.

Leeftijd en Vaardigheden:

• De Zomercursus Zwemmen in het buitenwater voor kids is bedoeld voor kinderen in de leeftijdscategorie 5- 10 jaar met tenminste diploma B van een gerenommeerde zwemschool.
  • Andere activiteiten, zoals de Swim Bootcamp, Samen Buiten Zwemmen en de Koude Water Challenge zijn bedoeld voor volwassenen vanaf 18 jaar.
  • Kinderen en volwassenen dienen over basiszwemvaardigheden te beschikken, inclusief de mogelijkheid om minimaal 25m zonder onderbreking te zwemmen.
  • Deelnemers kunnen worden gevraagd om hun diploma en zwemvaardigheden te demonstreren of een zwemtest af te leggen voordat ze aan de cursus deelnemen.

Veiligheid en Toezicht:

• De veiligheid van de deelnemers heeft onze hoogste prioriteit. Er zal te allen tijde voldoende gekwalificeerd toezicht zijn tijdens de cursus.
  • Deelnemers dienen de instructies van de instructeurs en het begeleidende personeel op te volgen met betrekking tot veiligheidsprotocollen en gedragsregels.

Risico's en Aansprakelijkheid:

• De Open Water Zwemschool en haar medewerkers zijn niet aansprakelijk voor persoonlijk letsel, verlies of schade aan eigendommen tijdens de cursus, tenzij er sprake is van grove nalatigheid.
  • Deelname aan de Open Water Zwemschool cursus brengt bepaalde inherente risico's met zich mee. Deelnemers of hun ouders/verzorgers erkennen deze risico's en stemmen ermee in dat zij verantwoordelijk zijn voor het welzijn van zichzelf en hun kinderen tijdens de cursus.
  • Meld fysieke klachten of bijzonderheden altijd aan de instructeur bij aanvang van de les.
  • Twijfel je of jij of je kind fysiek in staat is (bijvoorbeeld wegens pijn of een ziekte) om de les te volgen raadpleeg altijd een arts.
  • Raadpleeg een arts indien je een van de vragen in de Physical Activity Readiness Questionnaire met JA beantwoordt. Hier kan je de PARQ doen en hier vind je meer informatie vind je hier.
  • Zwemmen in open water is niet geschikt voor:
  1. mensen met hartklachten
  2. mensen die griep of koorts hebben
  3. mensen die op doktersadvies niet mogen deelnemers
  4. mensen die onder invloed van alcohol en/of drugs zijn

Annuleringen en Terugbetalingen:

• Onze lessen gaan ook bij slechter weer door met een aangepast programma en/of op een aangepaste zwem locatie. Alleen wanneer de weersomstandigheden gevaarlijk zijn, kunnen we de les annuleren. We zullen je hierover per whatsapp informeren.
  • Bij annulering door de Open Water Zwemschool vanwege onvoorziene omstandigheden, wordt er een alternatieve cursusdatum aangeboden of wordt een volledige terugbetaling verleend.
  • Bij annulering vóór aanvang van de cursus kan een restitutie worden verleend volgens ons annuleringsbeleid.

Beeldmateriaal en Publiciteit:

• Tijdens de cursus kunnen foto's of video-opnamen worden gemaakt voor promotionele doeleinden. Deelnemers of hun ouders/verzorgers die bezwaar hebben tegen het gebruik van beeldmateriaal, dienen dit met een bericht per whatsapp aan te geven.

Privacy en Gegevensbescherming:

• Persoonlijke informatie die wordt verstrekt bij de inschrijving zal vertrouwelijk worden behandeld en alleen worden gebruikt voor administratieve doeleinden en communicatie met betrekking tot de cursus.